top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube

תוכנית חדשה של קרן פרסול וSpaceIL להעצמה נשית בחלל

קרן פרסול בשיתוף עמותת SpaceIL יוצאים בפרויקט משותף להעצמת נשים בתחום החלל, במסגרתו יוענקו מלגות בהיקף של כ-מיליון וחצי ש"ח למהנדסות, ובעלות תארים מתקדמים למחקר בתחום החלל.


בנוסף, רות פרסול וקרן פרסול מצטרפים לשדרת התורמים המכובדים למסעה של החללית בראשית2 לירח בשנת 2024 עם מענק של כ-2 מיליון ₪

קרן פרסול ועמותת SpaceIL הודיעו היום (ג') במסגרת כנס החלל של סוכנות החלל הישראלית המתקיים בשיתוף קרן רמון וסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, על תוכנית משותפת “Parasol Foundation Women in SpaceIL” להעצמה נשית בחלל, שתפעל לקדם השתתפות נשית בתוכניות חלל. במסגרת התוכנית יגויסו בוגרות מקצועות הנדסה בתחום החלל, לקחת חלק בפיתוחה של החללית בראשית2 וכן יחולקו מלגות מחקר לבעלות תתארים מתקדמים בתחום החלל.

על מנת לעודד שינוי מגדרי רחב יותר, תוכנית Parasol Foundation Women in SpaceIL של קרן פרסול ו-SpaceIL , תוביל ביצוע מחקר מקיף, המנתח את הפער המגדרי במחקר והנדסת החלל בישראל . ממצאי המחקר ישותפו בהרחבה כדי ליצור שינוי והתקדמות ברמה הבינלאומית.

מהנדסות וחוקרות המעוניינות לקבל מידע נוסף לגבי קריטריונים והגשת מועמדות מוזמנות לבדוק באתר SpaceIL בדף התוכנית.

פרויקט חלוצי זה מהווה חלק בלתי נפרד מהתוכנית הרחבה יותר של קרן פרסול ליצירת יוזמות התומכות בקידום נשים לשגשוג והצלחה בתחומי המדע, הטכנולוגיה והבריאות.

קרן פרסול אשר היתה בין התורמים למסעה של החללית בראשית1 לירח בראשית שנת 2019, מצרפת גם הפעם את תרומתה למסעה של בראשית2 לירח המתוכנן לשלהי 2024. תרומה זו מצטרפת לגיוס הנרחב שהכריזה עליו עמותת SpaceIL מוקדם יותר השנה בהיקף של של 70 מיליון דולר בהובלת הפילנטרופים פטריקה דרהי, מוריס קאהן ומרטין מושל.

תוכניתParasol Foundation Women in SpaceIL הוקמה מתוך רצון לייצר מורשת של נשים בתחום הנדסת החלל ולעודד את הדור הבא של תלמידות לבחור בקריירה בתוכניות חלל. המשתתפות יצטרפו לרשת של עמיתות ומנטוריות מעוררות השראה מעורבות בהצלחתן.

לדברי רות פרסול, קרן פרסול :אני נרגשת לשתף פעולה עם SpaceIL ולייצר הזדמנויות לנשים מוכשרות להיות מעורבות ולתרום למאמץ הישראלי והעולמי בתחום החלל. אנו מעניקים מלגות כדי להעצים ולעורר השראה לנשים ולעזור במימוש הפוטנציאל שלהן, ועם התוכנית , אנו שואפים ליצור מורשת לדורות.

לדברי שמעון שריד מנכ"ל SpaceIL: "אנו שמחים ומברכים על המשך תמיכתה של קרן פרסול בפרוייקט בראשית והצטרפותה למעגל התורמים של בראשית2. אנו רואים בשילוב נשים בעשייה המדעית בתחום החלל בישראל חשיבות רבה מאד. יצוין כי גם בפרוייקט בראשית1 שולבו מהנדסות במשימה אשר תרמו רבות לביצועה והצלחתה.

bottom of page