top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube

קרן פרסול ועמותת SpaceIL בחרו את המועמדות שישתלבו בתוכנית משותפת שנועדה להעצים נשים בתחום החלל.

קרן פרסול ועמותת SpaceIL הודיעו בתחילת השנה על תוכנית “Parasol Foundation Women in SpaceIL” שהוקמה מתוך רצון להעצים נשים בתחום הנדסה וחקר החלל ולעודד את הדור הבא לבחור בקריירה בתוכניות חלל. במסגרת התוכנית יוענקו מלגות בהיקף של כ-500 אלף דולר.


לאחר חודשים של מיונים של עשרות נשים בתחילת דרכם בתחום, נבחרו 5 הנשים שישתלבו בפרויקט:

מיכל פושקוב, וסהר פרץ, מהנדסות צעירות, החלו לעבוד ב-SpaceIL על פיתוחה של משימת בראשית2,

אור נטף וג'וליה סאלח, סטודנטיות לתארים מתקדמים מהטכניון שמחקרן עוסק בתחום החלל

וד"ר נטע פלקוביץ, פוסט דוקטורטנטית המתמחה בתחום המשפטי בנושא חלל.


ההכרזה על בחירת המועמדות התקיימה בטקס חגיגי בהשתתפות רות פרסול, בעלת קרן פרסול, שמעון שריד, מנכ"ל העמותה, כפיר דמרי, מייסד העמותה ומשנה למנכ"ל ודניאלה גיא רון, מהנדסת בכירה בעמותה.

תחומי המדעים ותחום החלל בפרט סובל מתת ייצוג של נשים. קרן פרסול יחד עם עמותת SpaceIL הקימו את התוכנית על מנת לתת לנשים צעירות הזדמנות להתפתח בתחום ולהוות השראה לנשים נוספות לעשות קריירה בתחום המקצועות המדעיים.


לדברי רות פרסול, קרן פרסול : "אני נרגשת לשתף פעולה עם SpaceIL ולייצר הזדמנויות לנשים מוכשרות להיות מעורבות ולתרום למאמץ הישראלי והעולמי בתחום החלל. אנו מעניקים מלגות כדי להעצים ולעורר השראה לנשים ולעזור במימוש הפוטנציאל שלהן, ועם התוכנית, אנו שואפים ליצור מורשת לדורות".


לדברי שמעון שריד, מנכ"ל SpaceIL: "לצד השאיפות המדעיות שלנו במשימת בראשית2 שאנו עובדים עליה במלוא המרץ בימים אלה, אנו פועלים על פי המחויבות המרכזית לשמה נוסדה העמותה, והיא לעורר השראה בדור הצעיר להתעניין במדע בחלל ובטכנולוגיה, תוך שימת דגש על גיוון מגדרי. אני מברך את הנשים שהצטרפו לתוכנית ומאחל להן המון הצלחה. אנו שמחים לשתף פעולה עם קרן פרסול לטובת קידום הנשים בתחום החלל".


כפיר דמרי, מייסד ומשנה למנכ"ל הוסיף: "בתוכנית בראשית1 וגם היום בבראשית2, יש מהנדסות מוכשרות ומדהימות המובילות את בניית החללית. אני מאחל בהצלחה לכל הנשים שנבחרו לתוכנית ומקווה שהן, יחד עם מהנדסות עמותת SpaceIL, ימשיכו להוות מודל להשראה וחיקוי לילדות ונערות בארץ וברחבי העולם".


קרן פרסול הוקמה על ידי רות פרסול, התורמת העיקרית המשמשת כמנהלת הנאמנות ומובילה את חלוקת המענקים. הקרן הוקמה בגיברלטר בשנת 2004 ומאז, העניקה תרומות מעל 30 מיליון ליש"ט משמעותיות לנושאי בריאות, מורשת וחינוך בישראל, ארה"ב, גיברלטר, בריטניה, הודו, ספרד ובמקומות אחרים.


כזכור, קרן פרסול הייתה בין התורמים למסעה של החללית בראשית1 לירח בראשית שנת 2019, ותרמה גם למסעה של בראשית2 לירח המתוכנן 2025.

bottom of page