top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube

בחרנו את הניסוי השני : ניסוי מעקב אחר תהליכים פיזיקליים וכימיים של פני קרקע הירח.

בימים אלה, נבחר הניסוי השני שיתבצע במהלך משימת בראשית2: מצלמה היפרספקטראלית שתספק הזדמנות לנתח ולעקוב באופן שיטתי תהליכים פיזיקליים וכימיים על פני ומסביב לירח.

הניסוי יתבצע באמצעות מצלמה היפרספקטרלית דוחסת אשר מכסה מעל ל-100 ערוצים ספקטרליים רציפים בתחום אורכי גל באור הנראה והאינפרא אדום הקרוב, ותספק הזדמנות חסרת תקדים לנתח באופן שיטתי תהליכים פיזיקליים וכימיים על פני הירח. המצלמה ההיפרספקטרלית הדוחסת פותחה במקור באוניברסיטת בן גוריון בנגב על ידי הפרופסורים אדריאן שטרן, דן בלומברג, סטנלי רוטמן וכן ד"ר יצחק אוגוסט. חברת Noohra קיבלה רשיון שימוש בטכנולוגיה על מנת לפתח ולייצר את המצלמה ההיפרספקטרלית בשיתוף פעולה הדוק עם חברת ImageSat International (I.S.I) האחראית על פיתוח המערך האלקטרו אופטי התומך את המצלמה ואת השתלבותה במשימת בראשית2.


לדברי שמעון שריד, מנכל עמותת SpaceIL: "אני מודה לכל חברי הוועדה המדעית שסייעו לבחור את הניסויים מתוך סך ההצעות שקיבלנו מארגונים, אנשי מדע ומוסדות חינוך מהארץ ומהעולם. אני מברך על בחירת הניסויים המשלבים עבודת צוות של חוקרים, אוניברסיטאות וחברות מישראל ומחו"ל, אשר יוכלו יחד להרחיב את הידע האנושי בחלל העמוק ולהוות השראה לדורות הבאים של החוקרות והחוקרים" .

לדברי כפיר דמרי, מייסד ומשנה למנכ"ל SpaceIL : "לצד השיאים שבראשית2 צפויה לשבור בהיסטוריית החלל העולמית ובהם נחיתה כפולה על הירח במשימה אחת, השקענו מאמץ רב בבחירת הניסויים השונים אשר נשגר איתנו במשימת בראשית2. בחרנו בקפידה את הניסויים עבור המקפת כך שיסייעו ככל האפשר להצלחת משימות עתידיות ארוכות טווח בירח ומעבר לו".



לדברי ד"ר ג'ימי לוי, מייסד שותף של Noohra: "אנו אסירי תודה על ההזדמנות לתרום למשימת בראשית 2 ונרגשים שאנו מסוגלים להדגים את היכולות הייחודיות של מערכת ההדמיה שלנו. Noohra תרוויח מאוד מהמאמץ הנדרש עבור תכנון ופיתוח המצלמה שתתפרס במשימת בראשית 2 ואנו מודים על התמיכה המתמשכת של החוקרים מאוניברסיטת בן גוריון והמהנדסים ב-ISI. כמובן, אנו מצפים מאוד לחלוק את הנתונים שנאספו על ידי מערכת ההדמיה ההיפרספקטרלית שלנו עם מדענים וסטודנטים ברחבי העולם כדי להעמיק את ההבנה שלנו לגבי התהליכים הפיזיקליים והכימיים על פני הירח. זהו צעד ראשון עבור Noohra, ואנחנו בטוחים, צעד גדול קדימה לחקר פני הירח".


לדברי נועם סגל, מנכ"ל I.S.I: "חברת Image Sat International גאה לקחת חלק במשימת בראשית2 , ובפרט בניסוי החדשני ופורץ הדרך לצד חברת Noohra לחקר תהליכים פיזיקליים וכימיים של פני הירח."


פרופ' דן בלומברג, סגן נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, יו"ר סוכנות החלל הישראלית וממובילי הפרויקט באוניברסיטת בן-גוריון בנגב: "הטיסה לחלל של בראשית2 היא משימה לאומית ואוניברסיטת בן-גוריון התגייסה לסייע למטרותיה המחקריות. המדע המתקיים בבן-גוריון ובאוניברסיטאות האחרות הוא בסיס לפריצות דרך בכל תחומי החיים".


bottom of page