top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube

Lulav Space ו -Ramon.Space יתמכו בשתי הנחיתות על הירח במסגרת משימת בראשית2

במסגרת הפרוייקט, Lulav Space תטמיע ותפעיל את האלגוריתם של חיישני הנחיתה שפיתחה בפלטפורמת המחשוב של Ramon.Space, העמידה ברמות קרינה גבוהות וטמפרטורות קיצוניות, מצויידת במעבד החלל אשר פותח ע"י החברה ומיועד למשימות AI/ML & DSP וראייה ממוחשבת. הטכנולוגיה של Ramon.Space משמשת כמנוע הטכנולגי לאלגוריתם הניווט מבוסס ראייה ממוחשבת שפיתחה חברת Lulav Space.


שמעון שריד, מנכ"ל SpaceIL: " "על מנת לעמוד במשימה האתגרית, להנחית שתי נחתות בשני צידי הירח במשימת חלל אחת, דבר שלא נעשה מעולם, יש צורך בטכנולוגיות מתקדמות ואני שמח על בחירת

השותפים החדשים שלנו לדרך.


"חיישני ניווט מדוייקים ואמינים הינם מרכיב קריטי עבור נחיתה על הירח " אומר נועם לייטר, מנכ"ל :Lulav Space "אנחנו מאוד שמחים ונרגשים שנבחרנו על ידי עמותת SpaceIL לקחת חלק במיזם יוצא הדופן הזה ולסייע לחללית הישראלית במשימותיה המורכבות בחלל. על ידי שימוש במערכות המחשוב של Ramon.Space, אנו יכולים לפתח את האלגוריתמים המתקדמים שלנו בקלות, במהירות ובאמינות, ולהבטיח שבכל עת החללית תקבל את המידע המדויק והאמין ביותר מהסנסורים שלנו, אשר יאפשר לה לעמוד במשימה ההיסטורית והחשובה הזו".

הטכנולגיה של Ramon.Space הינה מנוע לאלגוריתמים מגוונים, במשימה זו היא משמשת כפלטפורמה המאפשרת שימוש באלגוריתם SLAM (( Simultaneous Localization and Mapping אשר יספק את המהירות והמיקום למערכת הניווט של הנחתת לצד זיהוי מפגעים לטובת נחיתה בטוחה על הירח.


"עיבוד יעיל בזמן אמת של אלגוריתמים מורכבים יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון של משימת חלל" אומר אבי שבתאי, מנכ"ל Ramon.Space: "אנו בטוחים שטכנולוגיית המחשוב המתקדמת שפיתחנו לא רק תעמוד בתנאים קיצוניים וקרינה, אלא גם תציג ביצועים טובים. יחד עם האלגוריתם הייחודי של Lulav Space, נביא יחד את בראשית 2 בבטחה לירח. עד היום רמון ספייס לקחה חלק בלמעלה מ-50 משימות חלל שונות עבור מדינות וחברות בינלאומיות רבות. משימת חלל ישראלית המיועדת להגיע לירח הינה מרגשת אותנו מאוד, ואנו מצפים ומקווים שפלטפורמת המחשוב שלנו תהיה המנוע עבור משימות רבות נוספות בחלל ובכל רחבי מערכת השמש ".


היסטורית, נחתות ירח עושות שימוש בטכנולגיית RADARוחיישני לייזר, כדי לספק למערכות הניווט הממוחשבות שלהן את מדדי הגובה והמהירות הנדרשים, ביחס לשטח הירח. עם זאת, החיסרון המרכזי של אותן מערכות הוא הגודל, המסה וצריכת האנרגיה הגבוהה שלהן. Lulav Space פיתחה חיישן נחיתה אלטרנטיבי, יעיל הרבה יותר, בעל משקל נמוך וחסכוני בצריכת אנרגיה, מבלי לפגוע בביצועים הגבוהים שהוא מספק.

נחיתה על הירח מצריכה מערכות ניווט מודולריות המצוידות במצלמות, אלגוריתמים מורכבים של ראייה ממוחשבת, לצד סימולטורים גרפיים בעלי אמינות ויכולות דיוק גבוהות. כדי לעמוד בדרישות הגבוהות הללו, יש צורך במערכות בעלות כח חישוב עם ביצועים גבוהים מאוד. פתרון הניווט המשולב, שפיתחו Ramon.Space ו-Lulav Space יאפשר ביצועים מעולים, עמידות טובה יותר וחסכון משמעותי בעלויות, בהשוואה למערכות מבוססות RADAR מהדור הקודם או מערכות מבוססות לייזר.


אורי אורון, מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית: "הגעה לירח ולשאר מערכות הכוכבים, היא אתגר טכנולוגי אדיר שמצית את הדמיון ומותח את גבולות היכולת של הגזע האנושי. פרויקט "בראשית 2", שקורם עור וגידים בימים אלו, בו שותפים, בין היתר, סוכנות החלל הישראלית ומשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, הוא עדות חיה לכך. זאת גאווה גדולה עבורנו, לראות שתי חברות ישראליות משתפות פעולה באתגר המורכב הזה ובכך מקדמות את ענף החלל כולו".



bottom of page